آرزوی یک گوشه دنج در شب و دلتنگی آدمیزاد:
آیا میدانستید؟ بر اساس نظریه «تنهایی بهینه» (Optimal Solitude) در روانشناسی، انسانها برای بازسازی مغز و کاهش استرس به ۱۵ تا ۳۰ دقیقه تنهایی در روز نیاز دارند. اما «دق کردن» یا همان frustration واکنش طبیعی وقتی است که این نیاز سرکوب شود. جالب است که همین حس در ادبیات فارسی به «غصه خوردن» تعبیر شده. سوال از شما: آیا تا به حال در یک «کنج دنج» واقعی، توانستهاید از غصهها فاصله بگیرید؟
راهکار:
اینجا یک نگاه تکمیلی: تحقیقات روانشناسی نشان میدهد که انسانها به تعادل بین تنهایی و ارتباط نیاز دارند. شاید «کنج دنج» نه فرار، بلکه فضایی برای بازسازی ذهنی باشد.