پارادوکس سکوت: چرا حرف نمیزنیم؟:
پدیدهای به نام «پیشبینی خود-تحققبخش» در ارتباطات: وقتی فکر میکنیم طرف مقابل نمیفهمد، ناخودآگاه از گفتن طفره میرویم و دقیقاً همان سوءتفاهم را ایجاد میکنیم. تحقیقات نشان داده ۶۵٪ از تعارضهای زوجین ناشی از فرضهای ناگفته است. سوال: آیا میتوان این دور باطل را با یک جمله کوتاه شکست؟
راهکار:
این جمله یک پارادوکس کلاسیک را نشان میدهد: برای فهمیدن باید گفت، اما برای گفتن نیاز به اعتماد به فهمیدن است. یک راهکار عملی: شروع با جملات کوتاه و غیرتهاجمی مثل «یه چیزی هست که ناراحتم میکنه، میخوام باهات حرف بزنم» میتواند چرخه را بشکند.