جستجو کنید..موضوع
نوع فیلترفیلتر
بهترزبان
بهترترتیب

چرخه ارتباطی

1 پست
متن های چرخه ارتباطی / بهترین متن چرخه ارتباطی [پیشنهادی]
همه فیلتر
همه زبان
بهترین ترتیب
نفهمیدی چون نگفتم ، نگفتم چون نمی فهمیدی🗣️🤌🏻️
-
روانشناسی فلسفی سکوت در رابطه عدم بیان احساسات سوءتفاهم چرخه ارتباطی
پدیده‌ای به نام «پیش‌بینی خود-تحقق‌بخش» در ارتباطا...

پارادوکس سکوت: چرا حرف نمی‌زنیم؟:

پدیده‌ای به نام «پیش‌بینی خود-تحقق‌بخش» در ارتباطات: وقتی فکر می‌کنیم طرف مقابل نمی‌فهمد، ناخودآگاه از گفتن طفره می‌رویم و دقیقاً همان سوءتفاهم را ایجاد می‌کنیم. تحقیقات نشان داده ۶۵٪ از تعارض‌های زوجین ناشی از فرض‌های ناگفته است. سوال: آیا می‌توان این دور باطل را با یک جمله کوتاه شکست؟

راهکار:

این جمله یک پارادوکس کلاسیک را نشان می‌دهد: برای فهمیدن باید گفت، اما برای گفتن نیاز به اعتماد به فهمیدن است. یک راهکار عملی: شروع با جملات کوتاه و غیرتهاجمی مثل «یه چیزی هست که ناراحتم می‌کنه، می‌خوام باهات حرف بزنم» می‌تواند چرخه را بشکند.

مشابه ها