جستجو کنید..موضوع
نوع فیلترفیلتر
بهترزبان
بهترترتیب

چرا زمان در غم طولانی می‌شود

1 پست
متن های چرا زمان در غم طولانی می‌شود / بهترین متن چرا زمان در غم طولانی می‌شود [پیشنهادی]
همه فیلتر
همه زبان
بهترین ترتیب
۴۰ روز بود، ولی ۴۰ سال طول کشید -️
3.3
غمگین فلسفی احساس طولانی شدن زمان چرا زمان در غم طولانی می‌شود گذر زمان در غم سوگواری چهل روز
مغز ما زمان را با ترشح دوپامین اندازه‌گیری می‌کند....

۴۰ روزی که ۴۰ سال طول کشید:

مغز ما زمان را با ترشح دوپامین اندازه‌گیری می‌کند. در غم و اندوه، فعالیت دوپامین کاهش می‌یابد و درک زمان به شدت کند می‌شود؛ به همین دلیل ۴۰ روز می‌تواند مانند ۴۰ سال احساس شود. این پدیده «اتساع زمان ذهنی» نام دارد. شما هم تجربه‌ای از کش‌آمدن زمان در غم داشته‌اید؟

راهکار:

این حس کش‌آمدن زمان در واقع نشانه‌ی عمق عاطفه‌ای است که تجربه می‌کنید. روان‌شناسان به آن «اتساع زمان ذهنی» می‌گویند: ذهن شما با کند کردن زمان، اهمیت آن دوره را ثبت می‌کند. به جای تحمل، آن را به عنوان گواهی بر شدت احساس خود ببینید.

مشابه ها