۴۰ روزی که ۴۰ سال طول کشید:
مغز ما زمان را با ترشح دوپامین اندازهگیری میکند. در غم و اندوه، فعالیت دوپامین کاهش مییابد و درک زمان به شدت کند میشود؛ به همین دلیل ۴۰ روز میتواند مانند ۴۰ سال احساس شود. این پدیده «اتساع زمان ذهنی» نام دارد. شما هم تجربهای از کشآمدن زمان در غم داشتهاید؟
راهکار:
این حس کشآمدن زمان در واقع نشانهی عمق عاطفهای است که تجربه میکنید. روانشناسان به آن «اتساع زمان ذهنی» میگویند: ذهن شما با کند کردن زمان، اهمیت آن دوره را ثبت میکند. به جای تحمل، آن را به عنوان گواهی بر شدت احساس خود ببینید.