جستجو کنید..موضوع
نوع فیلترفیلتر
بهترزبان
بهترترتیب

چرا خودم را خراب می‌کنم

1 پست
متن های چرا خودم را خراب می‌کنم / بهترین متن چرا خودم را خراب می‌کنم [پیشنهادی]
همه فیلتر
همه زبان
بهترین ترتیب
کسی که احساس می کند گناهکار است ، نا خوآگاه مسیری را در پیش می گیرد تا تنبیه شود …️
3.8
روانشناسی عقده گناه احساس گناه ناخودآگاه چرا خودم را خراب می‌کنم تنبیه خود
فروید می‌گفت: «احساس گناه‌ای که از ناخودآگاه می‌جو...

احساس گناه ناخودآگاه و تنبیه خودکار:

فروید می‌گفت: «احساس گناه‌ای که از ناخودآگاه می‌جوشد، فرد را به سمت شکست‌های عمدی و حتی تصادف‌های مرموز سوق می‌دهد.» جالب است که مغز ما برای کاهش تنش درونی، سناریوی تنبیه را خودش اجرا می‌کند. آیا تا به حال متوجه شده‌اید که بی‌دلیل خود را خراب کرده‌اید؟

راهکار:

این پدیده در روانشناسی «نیاز ناخودآگاه به تنبیه» نام دارد و اغلب ریشه در کودکی دارد. برای شکستن این چرخه، فرد باید ابتدا ریشه احساس گناه را در یک دفتر یادداشت کند و سپس با یک روانشناس روی بازسازی باورهای ناهشیار کار کند.

مشابه ها