جستجو کنید..موضوع
نوع فیلترفیلتر
بهترزبان
بهترترتیب

بلند کردن صدا

1 پست
متن های بلند کردن صدا / بهترین متن بلند کردن صدا [پیشنهادی]
همه فیلتر
همه زبان
بهترین ترتیب


آنقدر پست است کسی که زبانش را به ناسزا می‌آلاید
که فرشتگان از نوشتن نامش در دفتر اعمال ابا دارند
او گمان می‌کند بلندی صدایش، نشانه‌ی مردانگی‌ست
غافل از اینکه هرگز از گلوی پاک، جز آواز برنمی‌آید.
شاعرک . Z.y . عزازیل
1.0
فلسفی طنز شعر اعتراضی اجتماعی آثار ناسزا گفتن بلند کردن صدا مردانگی کاذب
در روانشناسی، پدیده‌ای به نام «جبران افراطی» وجود ...

ناسزا و بلندی صدا؛ نمایش مردانگی یا ضعف؟:

در روانشناسی، پدیده‌ای به نام «جبران افراطی» وجود دارد: افرادی که در درون احساس ضعف یا کمبود می‌کنند، اغلب در بیرون با رفتارهای پرخاشگرانه و فریاد زدن سعی در پوشاندن آن دارند. این فریاد، نه نشانه قدرت، که فریاد ترس از دیده شدنِ آن ضعف است. جامعه شما بیشتر فریاد می‌شنود یا آواز؟

راهکار:

این متن می‌تواند نقطه‌شروع خوبی برای یک بحث گروهی در تاو باشد: «به نظر شما در جامعه‌ی امروز، نشانه‌های واقعی اقتدار و احترام چیست و چه چیزهایی فقط نمایش سطحی است؟»

مشابه ها