تحقیقات روانشناسی میگوید: وقتی تنهاییم، مغز دوپامین کمتری ترشح میکند و تمایل به پذیرش روابط کمکیفیت زیاد میشود. این «کمبود عاطفی» باعث میشود دنبال هر نشانه محبتی بگردیم. چه راهکاری برای شکستن این چرخه دارید؟
راهکار:
این بیت در حقیقت به یک تله روانشناختی اشاره دارد: «نقص در خود» که باعث میشود در تنهایی به هر رابطهای تن دهیم. خودآگاهی و عزت نفس بهترین سپر در برابر این تله است.