چرا باید از دختری که احساساتش را کنار گذاشته بترسیم؟:
در روانشناسی، پدیدهی «اثر بازگشتی» نشان میدهد که سرکوب هیجانات، آنها را شدیدتر و غیرقابلکنترلتر میکند؛ مثل فشردن فنر. دختری که احساساتش را کنار گذاشته، در واقع آتشفشانی خاموش است که ممکن است با یک جرقه فوران کند. این همان ترس باستانی از «زن خردمند اما بیعاطفه» است. آیا تا به حال دیدهاید این آرامش قبل از طوفان چه قدر ویرانگر است؟
راهکار:
این جمله را جور دیگری ببین: دختری که احساساتش را «کنار گذاشته»، در واقع انتخاب کرده که منطقیتر تصمیم بگیرد. ترس از چنین دختری، ترس از استقلال فکری و قدرت درونیه؛ شاید به جای ترس، باید تحسینش کرد.