دلتنگی بعد از سکوت چند ساعته:
مطالعات نشون میده بعد از ۴ ساعت قطع تماس عاطفی، سطح هورمون اکسیتوسین (همون هورمون دلبستگی) تا ۳۰٪ پایین میاد و بدن علائم شبیه ترک خفیف نشون میده. به این میگن «سندرم محرومیت عاطفی». جالبه که گاهی سکوت کوتاه از فاصله فیزیکی هم سنگینتره. تا حالا به این فکر کردی که چرا ذهن ما اینقدر به ریتم ارتباط عادت میکنه؟
راهکار:
سکوت در رابطه گاهی نشانه عمق احساسات است، نه فاصله. شاید این یک یادآوری باشد که دلتنگ شدن، یعنی هنوز اهمیت داری.