جستجو کنید..موضوع
نوع فیلترفیلتر
بهترزبان
بهترترتیب

احساس پوچی پس از شکست عشقی

1 پست
متن های احساس پوچی پس از شکست عشقی / بهترین متن احساس پوچی پس از شکست عشقی [پیشنهادی]
همه فیلتر
همه زبان
بهترین ترتیب
‐ خواستم بعدِ تو برگردم به خودم . .
خودم ، نبودم:))!️
4.7
غمگین جدایی احساس پوچی پس از شکست عشقی از دست دادن هویت بعد از جدایی بازگشت به خود بعد از رابطه
وقتی عاشق می‌شویم، مدارهای عصبی هویت فردی بازنویسی...

بعد از تو، خودم را گم کردم:

وقتی عاشق می‌شویم، مدارهای عصبی هویت فردی بازنویسی می‌شوند. تحقیقات علوم اعصاب نشان می‌دهد که پس از جدایی، مغز برای بازسازی مرزهای خودی نیاز به ۳ تا ۶ ماه بازنشانی سیناپسی دارد. این حس «نبودن» دقیقاً ناشی از این بازنویسی زیستی است. آیا می‌دانید که همین فرآیند، در فرهنگ‌های مختلف با آیین‌های «سوگ هویت» جشن گرفته می‌شود؟

راهکار:

این جمله رو میشه از زاویه‌ی «بازتعریف خود» نگاه کرد: شاید «خودم نبودم» یعنی فرصتی برای ساختن خودی جدید که وابسته به کسی نیست. سوال اینه: اگر قرار باشه از صفر خودت رو بسازی، اولین چی رو تغییر میدی؟

مشابه ها