بعد از تو، خودم را گم کردم:
وقتی عاشق میشویم، مدارهای عصبی هویت فردی بازنویسی میشوند. تحقیقات علوم اعصاب نشان میدهد که پس از جدایی، مغز برای بازسازی مرزهای خودی نیاز به ۳ تا ۶ ماه بازنشانی سیناپسی دارد. این حس «نبودن» دقیقاً ناشی از این بازنویسی زیستی است. آیا میدانید که همین فرآیند، در فرهنگهای مختلف با آیینهای «سوگ هویت» جشن گرفته میشود؟
راهکار:
این جمله رو میشه از زاویهی «بازتعریف خود» نگاه کرد: شاید «خودم نبودم» یعنی فرصتی برای ساختن خودی جدید که وابسته به کسی نیست. سوال اینه: اگر قرار باشه از صفر خودت رو بسازی، اولین چی رو تغییر میدی؟