جستجو کنید..موضوع
نوع فیلترفیلتر
بهترزبان
بهترترتیب

احساس جا ماندن از زندگی

1 پست
متن های احساس جا ماندن از زندگی / بهترین متن احساس جا ماندن از زندگی [پیشنهادی]
همه فیلتر
همه زبان
بهترین ترتیب
جا مانده ام ؛ در اعماقِ افکارِ خود '🎀️
4.5
تنهایی فلسفی تنهایی درونی افکار مزاحم احساس جا ماندن از زندگی درگیر افکار خود
مغز انسان در حالت نشخوار فکری (Rumination)، فعال‌ت...

احساس جا ماندن در اعماق افکار خود:

مغز انسان در حالت نشخوار فکری (Rumination)، فعال‌تر از حالت عادی کار می‌کند. جالب اینجاست که مدار عصبی «شبکه پیش‌فرض» (Default Mode Network) در این مواقع بیش‌فعال می‌شود و ما را در چرخه‌ای از فکرهای تکراری گیر می‌اندازد. تحقیقات نشان داده که این وضعیت با افزایش فعالیت آمیگدال (مرکز ترس) همراه است. اما خبر خوب: مطالعه‌ای در دانشگاه ییل ثابت کرد که فقط ۱۰ دقیقه مراقبه، فعالیت این شبکه را تا ۲۰٪ کاهش می‌دهد. پس شاید راه خروج، دقیقاً در توقف تلاش برای خروج باشد.

راهکار:

این حس جا ماندن در افکار، گاهی نشانه‌ی خودآگاهی عمیق است. شاید وقتش رسیده که از زاویه‌ی دیگری نگاه کنی: به جای تقلا برای بیرون آمدن، اجازه بده افکار مثل امواج بیایند و بروند. عمق، همیشه زندان نیست؛ گاهی بستر آرامش است.

مشابه ها