جستجو کنید..موضوع
نوع فیلترفیلتر
بهترزبان
بهترترتیب

احساس گناه و غم

1 پست
متن های احساس گناه و غم / بهترین متن احساس گناه و غم [پیشنهادی]
همه فیلتر
همه زبان
بهترین ترتیب
|آیدای‌ِبی‌شاملو

نمیدانم!
شاید امشب هم بشینم برای تمامه چیزهایی
که حقم نبود ولی تجربه کردم گریه کنم...️
4.8
غمگین شعر آیدا شاملو احساس گناه و غم گریه برای چیزهایی که حقم نبود نمی دانم
واقعیت جالب: در روانشناسی، گریه بر چیزهایی که «حق ...

گریه بر تجربه‌های ناحق؛ آیدا شاملو:

واقعیت جالب: در روانشناسی، گریه بر چیزهایی که «حق ما نبوده» اغلب «سوگ موقعیت» نام دارد – ما نه برای فقدان، بلکه برای نسخه‌ای از خودمان که می‌توانستیم باشیم اما نشدیم گریه می‌کنیم. مغز این گریه را به عنوان یک «بازنشانی عاطفی» ثبت می‌کند. آیا گریه‌ی امروز، نقشه‌ای برای فردای متفاوت بود؟

راهکار:

شاید این گریه‌ها نه برای ناحقی، بلکه برای ظرفیت روح‌تان است که تجربه‌های ناخواسته را هضم می‌کند. دفعه بعد که گریه کردی، بنویس چرا آن تجربه «حق» نبوده – شاید حق‌تان نبوده، اما درس‌تان بوده.

مشابه ها