جستجو کنید..موضوع
نوع فیلترفیلتر
بهترزبان
بهترترتیب

عزیزان و جر و بحث

1 پست
متن های عزیزان و جر و بحث / بهترین متن عزیزان و جر و بحث [پیشنهادی]
همه فیلتر
همه زبان
بهترین ترتیب
ولی شایع اینجارو قشنگ میگه:

میدونی... عزیزترین آدم های زندگیت
موقع جر و بحث، موقع دعوا
نقطه ضعفاتو به رخت میکشن غیر اینه؟ ️
1.3
روانشناسی فلسفی عزیزان و جر و بحث باز کردن زخم در بحث نقطه ضعف در دعوا روانشناسی دعوا
در روانشناسی به این پدیده 'تست واقعیت' می‌گویند: و...

چرا عزیزان در دعوا نقاط ضعف ما را می‌گویند؟:

در روانشناسی به این پدیده 'تست واقعیت' می‌گویند: وقتی رابطه به اندازه کافی امن باشد، افراد جرأت می‌کنند زشت‌ترین حقایق را بگویند. جالب اینجاست که تحقیقات نشان داده زوج‌هایی که در دعوا نقاط ضعف هم را مطرح می‌کنند، در بلندمدت صمیمیت بیشتری دارند—البته اگر بعد از دعوا به جای قهر، گفتگو کنند. آیا شما تجربه کرده‌اید که این کار باعث نزدیکی بیشتر شده یا فاصله؟

راهکار:

بله، این حقیقت تلخی است. اما گاهی این دقیقاً نشانه عمق رابطه است؛ چون فقط کسی که واقعاً تو را می‌شناسد می‌تواند نقاط ضعفت را ببیند. نکته مهم این است که بعد از دعوا، آیا برای ترمیم تلاش می‌کنید یا فقط زخم‌ها را عمیق‌تر می‌کنید؟

مشابه ها