پشیمانی تلخ از پیدا کردن عشق:
طبق تحقیقات روانشناسی، پشیمانی از اقدام (مثل پیدا کردن کسی) در کوتاهمدت شدیدتر از پشیمانی از عملنکردن است، اما در بلندمدت، حسرت عملنکردن بیشتر عذابآور میشود. اینجا آرزوی فلج بودن، یعنی ترجیح دادن ناآگاهی بر حقیقت. آیا واقعاً نادانی آرامشبخشتر از آگاهی است؟
راهکار:
این جملهی «ای کاش فلج بودم» نماد پشیمانی از عملی است که حقیقت تلخی را برایت آشکار کرد. اما گاهی همان حقیقت تلخ، تو را از توهمی بزرگ نجات میدهد؛ هرچند که بهایش دلشکستگی باشد.