دوستت دارم؛ تنهاترین ستاره زندگی من:
در علوم اعصاب، عشق رمانتیک همان مناطق مغزی را فعال میکند که اعتیاد به کوکائین! سطح سروتونین کاهش و دوپامین افزایش مییابد، حالتی شبیه وسواس. جالب این که تنهایی نیز سیستم دوپامین را تحریک میکند. شاید عشق و تنهایی هر دو از یک منبع عصبی تغذیه میکنند. آیا تا به حال به این شباهت فکر کردهاید؟
راهکار:
این متن، تضاد عشق و تنهایی را به تصویر میکشد. در واقع، عشق عمیق اغلب با احساس تنهایی همراه است چون فرد را به یک نقطه کانونی تبدیل میکند. شاید این همان «تنهایی دو نفره» باشد که شاعران از آن گفتهاند.