جستجو کنید..موضوع
نوع فیلترفیلتر
بهترزبان
بهترترتیب

زندگی کردن یا وجود داشتن

1 پست
متن های زندگی کردن یا وجود داشتن / بهترین متن زندگی کردن یا وجود داشتن [پیشنهادی]
همه فیلتر
همه زبان
بهترین ترتیب
زندگی کردن نایاب ترین چیز تو دنیاس، بیشتر مردم فقط وجود دارن، همین.️
3.7
فلسفی معنای زندگی چگونه واقعا زندگی کنیم نایاب ترین چیز در دنیا زندگی کردن یا وجود داشتن
تحقیقات نوروساینس می‌گه مغز ما برای بقا طراحی شده ...

زندگی کردن نایاب‌ترین چیز دنیاست؛ چطور واقعاً زندگی کنیم؟:

تحقیقات نوروساینس می‌گه مغز ما برای بقا طراحی شده نه برای خوشبختی. حدود ۹۵٪ از رفتارهامون خودکار و ناهشیار انجام میشه (بار، ۲۰۱۷). یعنی اکثر مردم واقعاً «تصمیم به زندگی» نمی‌گیرند، فقط به محرک‌ها واکنش نشون میدن. سوال اینه: آخرین باری که واقعاً یه انتخاب آگاهانه و غیرمنتظره کردی کی بود؟

راهکار:

این جمله رو میشه گسترش داد: اگر زندگی کردن نایاب است، پس «وجود داشتن» پیش‌فرض همه است. تفاوت در چیست؟ شاید در انتخاب آگاهانه لحظه‌ها، ریسک‌های کوچک، یا حس حضور در زمان حال. یه چالش عملی: فردا یک کار رو که معمولاً اتوماتیک انجام میدی (مثل خوردن صبحانه) با تمرکز کامل انجام بده و ببین چه حسی داره.

مشابه ها