تو آدم رسیدنی هستی؛ شکست برای تو نیست:
آیا میدانستید که مغز انسان در مواجهه با شکست، نورونهای جدیدی برای یادگیری ایجاد میکند؟ تحقیقات نشان داده که تلاش برای رسیدن به هدف، حتی در صورت عدم موفقیت، مسیرهای عصبی مرتبط با حل مسئله را تقویت میکند. پس هر «نشدن» در واقع یک تمرین برای مغز شماست. آیا تا به حال به شکستهایت به چشم تمرین نگاه کردهای؟
راهکار:
در واقع «نشدن»ها بخشی از فرآیند رسیدن هستند، نه نشانهای از عدم لیاقت. هر شکست، یک قدم به سمت موفقیت نهایی است.