جستجو کنید..موضوع
نوع فیلترفیلتر
بهترزبان
بهترترتیب

تنها نماندن با خدا

1 پست
متن های تنها نماندن با خدا / بهترین متن تنها نماندن با خدا [پیشنهادی]
همه فیلتر
همه زبان
بهترین ترتیب
من در تنهایی غرق شدم
اما تنها کسی که تنهایم نگذاشت
خـــــدا بود... ️
3.0
مذهبی تنهایی احساس تنهایی تنهایی و خدا امید در تنهایی تنها نماندن با خدا
تحقیقات علوم اعصاب نشان می‌دهد که احساس «ارتباط در...

وقتی تنها کسی که تنهایم نگذاشت خدا بود:

تحقیقات علوم اعصاب نشان می‌دهد که احساس «ارتباط در تنهایی» با فعال شدن قشر پیش‌پیشانی و شبکهٔ حالت پیش‌فرض مغز مرتبط است. جالب است که در لحظه‌های اوج تنهایی، سطح هورمون کورتیزول کاهش و اکسی‌توسین (هورمون پیوند) افزایش می‌یابد – گویی مغز ما برای بقا، یک «همراه خیالی» می‌سازد. اما نکتهٔ شگفت‌انگیزتر اینکه انسان‌ها در ۴۰٪ مواقع تنهایی، گزارش می‌دهند که «حضور یک نیروی فراتر» را حس کرده‌اند. این حس با فعال شدن همان ناحیه‌ای از مغز همراه است که در تجربهٔ دلبستگی به مادر فعال می‌شود. آیا تنهایی می‌تواند پلی به سوی عمیق‌ترین شکل دلبستگی باشد؟

راهکار:

نگاه تو به تنهایی می‌تواند «تنهاییِ وجودی» باشد؛ یعنی لحظه‌ای که ذهن از تمام صداهای بیرون خالی می‌شود و فقط یک صدای درونی باقی می‌ماند. این همان جایی است که بسیاری از فلاسفه، عارفان و حتی دانشمندان علوم اعصاب، آن را بستر «آگاهی ناب» می‌نامند. به‌جای فرار از این حس، می‌توانی آن را به تمرین مراقبه یا حتی یک دفترچهٔ «گفت‌وگو با خود» تبدیل کنی. گاهی عمیق‌ترین ارتباط‌ها در سکوتِ تنهایی شکل می‌گیرد.

مشابه ها