جستجو کنید..موضوع
نوع فیلترفیلتر
بهترزبان
بهترترتیب

تنهایی در بیابان

1 پست
متن های تنهایی در بیابان / بهترین متن تنهایی در بیابان [پیشنهادی]
همه فیلتر
همه زبان
بهترین ترتیب
بالاخره شازده کوچولو ادامه داد: مردم کجا هستن؟ توی بیابون آدم یک کمی تنهاست.
مار گفت: وقتی بین مردم باشی هم تنهایی.



1.0
فلسفی تنهایی احساس تنهایی در جمع گفتگوی فلسفی شازده کوچولو و مار تنهایی در بیابان
آیا می‌دانستید تحقیقات نشان می‌دهد تنهایی در جمع (...

گفتگوی شازده کوچولو با مار درباره تنهایی در جمع:

آیا می‌دانستید تحقیقات نشان می‌دهد تنهایی در جمع (loneliness in crowds) به دلیل فعال‌شدن شبکهٔ پیش‌فرض مغز (Default Mode Network) هنگام عدم ارتباط عاطفی رخ می‌دهد؟ حتی در میان هزاران نفر، اگر حس تعلق نداشته باشی، مغز همان سیگنال‌های تنهایی فیزیکی را تولید می‌کند. این همان پارادوکسی است که سنت‌اگزوپری در این دیالوگ به زیبایی به تصویر کشیده. آیا تا به حال در یک مهمانی شلوغ احساس تنهایی کرده‌اید؟

راهکار:

این دیالوگ را می‌توان با مطالعهٔ مفهوم 'تنهایی در ازدحام' در روانشناسی اجتماعی (نظریهٔ «کمانهٔ تنها» یا Bowling Alone) تکمیل کرد.

مشابه ها