جستجو کنید..موضوع
نوع فیلترفیلتر
بهترزبان
بهترترتیب

تنهایی با وجود دوستان

1 پست
متن های تنهایی با وجود دوستان / بهترین متن تنهایی با وجود دوستان [پیشنهادی]
همه فیلتر
همه زبان
بهترین ترتیب
فقط منم که وسط چت دوستانمون فکر میکنم تنهامو گروهو ترک میکنم؟ ️
3.0
تنهایی روانشناسی احساس تنهایی در جمع چرا وسط چت احساس تنهایی می‌کنم تنهایی با وجود دوستان ترک گروه چت
مغز انسان در گروه‌های بیش از ۴ نفر، حس طردشدگی را ...

احساس تنهایی در گروه چت دوستان؛ چرا ترک می‌کنیم؟:

مغز انسان در گروه‌های بیش از ۴ نفر، حس طردشدگی را فعال می‌کند – این مکانیزم بقای اجدادی است که وقتی شکارچی گم می‌شد، تنهایی یعنی مرگ. جالب اینجاست که امروز در چت‌های ۲۰ نفره، همان مدار عصبی هنوز واکنش نشان می‌دهد. آیا این احساس را بیشتر در گروه‌های بزرگ تجربه می‌کنی یا کوچک؟

راهکار:

بله، این پدیده «تنهایی در جمع» نام دارد و ریشه در مقایسه اجتماعی یا عدم ارتباط عمیق دارد. تحقیقات نشان می‌دهد که ذهن ما در گروه‌های بزرگ، حس طردشدگی را تقویت می‌کند حتی اگر واقعی نباشد. می‌توانی با تمرکز روی یک مکالمه دونفره یا بیان احساساتت، این چرخه را بشکنی.

مشابه ها