رها کردن آدم رفتنی؛ چرا تلاش بیهوده است؟:
مغز ما در برابر از دست دادن فعال میشه طوری که انگار داریم جونمون رو از دست میدیم. تحقیقات عصبشناسی نشون داده درد طرد شدن با همان نواحی مغزی فعال میشه که درد فیزیکی رو پردازش میکنه. اما نکته جالب: همان مکانیزم که باعث میشه به رفتنی بچسبیم، دقیقاً همان ابزاریه که میتونیم با «تغییر برچسب» ازش برای رشد استفاده کنیم. آیا تا حالا شده intentionally یه رابطه رو رها کنی و بعدش احساس سبکی کنی؟
راهکار:
رفتن و ماندن دو روی یک سکهاند؛ شاید این جمله اشاره به «سوگیری هزینه از دست رفته» دارد – هر چقدر بیشتر برای کسی که از نظر احساسی رفته سرمایهگذاری کنی، رها کردنش سختتر میشه. به جای تلاش برای نگه داشتن، روی ساختن فضایی برای آدمهای ماندنی تمرکز کن.