چرا هیچکس بیدلیل عاشق چاووشی نمیشه؟:
پدیده «رابطه پاراسوشیال» یعنی وابستگی یکطرفه به سلبریتیها، یک مکانیسم روانی است که مغز ما را فریب میدهد. وقتی میگوییم «کسی یه کاری کرده»، در واقع داریم به «خطای اسناد بنیادین» دچار میشویم: تمایل به نسبت دادن شکستهای خود به دیگران. آیا شما هم این خطا را تجربه کردهاید؟
راهکار:
گاهی اوقات، «کسی یه کاری کرده» همان «ما» هستیم که نمیخواهیم قبول کنیم انتخاب خودمان بوده. شاید نگاه به جای مقصر بیرونی، روی نقش خودمان در این احساسات روشنگرانهتر باشد.