جستجو کنید..موضوع
نوع فیلترفیلتر
بهترزبان
بهترترتیب

تخلیه احساسی بعد تحمل

1 پست
متن های تخلیه احساسی بعد تحمل / بهترین متن تخلیه احساسی بعد تحمل [پیشنهادی]
همه فیلتر
همه زبان
بهترین ترتیب
آدما گریه میکنن ولی نه برای اینکه ضعیفن ، برای اینکه مدت زیادی قوی بودن.️
3.5
روانشناسی فلسفی دلیل علمی گریه انسان قوی گریه بعد از قوی بودن نشانه قدرت بودن گریه تخلیه احساسی بعد تحمل
اشک‌های عاطفی از نظر بیوشیمیایی با اشک‌های ناشی از...

گریه: پایان یک مقاومت طولانی، نه نشانه ضعف:

اشک‌های عاطفی از نظر بیوشیمیایی با اشک‌های ناشی از پیاز فرق دارند؛ آن‌ها حاوی هورمون‌های استرس مثل کورتیزول و مواد ضددرد طبیعی مثل لوسین-انکفالین هستند. یعنی گریه بعد از یک دوره سخت، به‌معنای واقعی کلمه بدن را سم‌زدایی می‌کند و آرامش می‌آورد. این یک بازنشانی بیولوژیک است، نه فروپاشی. به نظرتان اگر جامعه این مکانیسم را در آقایان هم به‌اندازه زنان می‌پذیرفت، چه تغییری در سلامت روان عمومی رخ می‌داد؟

راهکار:

اگر این جمله توی ذهنت موندگار شده، یه لحظه فکر کن: آخرین باری که بعد از یه دوره طولانی مقاومت اشک ریختی کی بود؟ می‌تونی خاطره یا حس اون لحظه رو توی چند خط بنویسی و با هشتگ #اشک_بعد_صبر توی تاو منتشر کنی. خوندن این روایت‌ها برای بقیه هم مثل یه آینه‌ست.

مشابه ها