نسلی که در بهترین سن بدترین اتفاقات را دید:
میدونستی مغز ما بین ۱۲ تا ۲۵ سالگی «حافظه فلاشبالب» رو فعالتر تولید میکنه؟ یعنی هر اتفاق شدید عاطفی در این سن، مثل حک شدن روی سنگ میمونه. به خاطر همینه که خاطرات تلخ دوران نوجوانی تا آخر عمر زندهتر از بقیهان. سوال اینه: آیا میشه با بازنویسی روایتها، اثر این خاطرات رو کم کرد؟
راهکار:
این جمله یادآور نظریه «سالهای شکلگیری هویت» اریکسونه: بحرانهای نوجوانی اثر عمیقتری روی باورها میذارن. شاید تلخی امروز، انعطاف فردا رو ساخته باشه.