وقتی معرّفت را کنار میگذارند:
در روانشناسی، «سردی عاطفی» ناگهانی اغلب نشانه «اجتناب دوسوگرا»ست؛ فردی که از صمیمت میترسد، پس از نزدیکی، با فاصلهگیری از خود محافظت میکند. این رفتار ریشه در ترس از طرد شدن یا آسیبپذیری دارد، نه لزوماً کاهش علاقه. آیا این سردی بیشتر شبیه یک الگوی تکرارشونده در رابطه بود یا یک واکنش خاص به حادثهای نامعلوم؟
راهکار:
این حس تلخ، در ادبیات کلاسیک ما هم با عنوان «سردی» یا «بیتوجهی» پس از صمیمت اولیه، به کرات توصیف شده و نشانه یک الگوی ارتباطی آسیبدیده است. شاید مفید باشد به جای تمرکز بر «چرا»، روی شناسایی الگوهای این سردی در تعاملات گذشته تمرکز کنید.