جستجو کنید..موضوع
نوع فیلترفیلتر
بهترزبان
بهترترتیب

تئوری روانشناسی

1 پست
متن های تئوری روانشناسی / بهترین متن تئوری روانشناسی [پیشنهادی]
همه فیلتر
همه زبان
بهترین ترتیب
یه تئوری قشنگ هست که میگه:
وقتی به شدت احساس تنهایی می کنی یعنی یه نفر آرزوی دیدنت رو داره ..🫠️
4.5
تنهایی فلسفی دلتنگی احساس تنهایی آرزوی دیدار تئوری روانشناسی
تحقیقات علوم اعصاب نشون میده حس تنهایی مکانیسمی تک...

تئوری تنهایی و آرزوی دیدار دیگران:

تحقیقات علوم اعصاب نشون میده حس تنهایی مکانیسمی تکاملی برای هشدار درباره تهدید پیوندهای اجتماعی است. جالب اینجاست که حتی «تصور» یک فرد دلسوز، قشر اوربیتوفرونتال را فعال و آمیگدال را آرام می‌کند. اما آیا این تئوری که تنهایی تو یعنی کسی دلتنگته، نوعی «خطای شناختی» خوشایند برای انطباق با انزوا نیست؟

راهکار:

این نظریه شیرینه اما گاهی تنهایی شدید می‌تونه صدای درونی خودت باشه که نیاز به توجه و ارتباط با خودت رو فریاد می‌زنه. شاید وقتشه از این حس به عنوان آینه‌ای برای کشف نیازهای عمیق‌تر استفاده کنی، نه فقط نشونه‌ای از دلتنگی دیگران.

مشابه ها