تفاوت قهرمان و منفی: فداکاری عشق یا نابودی دنیا؟:
بر اساس «سفر قهرمان» جوزف کمپبل، هر دو قهرمان و شرور مراحل مشابهی رو طی میکنند؛ تفاوت در اینه که قهرمان «فراخوان» رو برای منفعت جمعی میپذیره و شرور برای ارضای نیاز شخصی. جالب اینجاست که در اساطیر یونان، پرومته (قهرمان) آتش رو برای انسانها دزدید و زئوس (نماد قدرت) او رو مجازات کرد. پس گاهی مرز بین قهرمانی و شرارت فقط به روایت برنده بستگی داره. آیا واقعاً این دو شخصیت از نظر عمق عشق تفاوتی دارن؟
راهکار:
این تضاد رو میشه از زاویه «نوع عشق» هم دید: عشق قهرمان به کل بشریت معطوفه، عشق منفی به یک فرد. هر دو فداکاری میکنن، فقط مقیاس و جهت متفاوته. فکر کن اگر قهرمان هم برای نجات دنیا عشق بورزد و منفی برای عشقش دنیا رو نابود کنه، کدومش واقعاً «خوب» یا «بد» تعریف میشه؟