جستجو کنید..موضوع
نوع فیلترفیلتر
بهترزبان
بهترترتیب

ستاره غروب

1 پست
متن های ستاره غروب / بهترین متن ستاره غروب [پیشنهادی]
همه فیلتر
همه زبان
بهترین ترتیب
تورا جنوب نامیدم...
تو را آب ها و خوشه ها
و ستارهٔ غروب نامیدم! ️
3.7
عاشقانه شعر شعر عاشقانه آب ها و خوشه ها جنوب نامیدم ستاره غروب
در روانشناسی نام‌گذاری، پیوند معشوق با عناصر طبیعی...

جنوب نامیدمت؛ شعری از آب و خوشه و ستاره غروب:

در روانشناسی نام‌گذاری، پیوند معشوق با عناصر طبیعی مثل جنوب و آب و ستاره، عملی است برای رمزگردانی حسی خاطره. جنوب تداعی‌گر گرما و فراوانی است، آب نماد سیالیت و حیات، و ستارهٔ غروب (زهره) در اسطوره‌ها نشان عشق و شامگاه وصال. این نام‌ها فرد را به کهن‌الگویی از طبیعت بدل می‌کنند که هر بار یادآوریشان تمام حواس را درگیر می‌کند. شما چه نامی از طبیعت به عزیزانتان داده‌اید؟

راهکار:

حالا که معشوق را با عناصر طبیعت نام‌گذاری کرده‌اید، برای هر نام یک تصویر حسی یا خاطره بسازید؛ مثلاً «جنوب» را با گرمایی که از او حس کردید گره بزنید و «ستارهٔ غروب» را با ترانه‌ای از دوری و دیدار. این تداعی‌ها نام‌ها را زنده و ماندگار می‌کند.

مشابه ها