چرا ستارهها هیچوقت محو نمیشوند؟:
بیشتر ستارههایی که میبینیم، ممکنه هزاران سال پیش مرده باشن، اما نورشان هنوز در راهه. در واقع هر نگاه به آسمون، نگاه به گذشتهست. این پارادوکس کیهانی: «محو نشدن» چیزی که شاید دیگر وجود نداره، به خاطر فاصلهی سرسامآور نور-سالهاست. جالبه که مغز ما هم خاطرات رو همینطور نگه میداره: روشن و دستنخورده، حتی وقتی اصل ماجرا تموم شده.
راهکار:
ستارهها نماد امید هستن: نوری که حتی پس از مرگ منبعش، میلیونها سال سفر میکنه تا به ما برسه. محو نشدنشون شاید یعنی هیچ انرژیای در جهان واقعاً گم نمیشه. دفعه بعد که به آسمون نگاه کردی، بدون داری گذشته رو میبینی—و این گذشته هنوز زندهست.