جستجو کنید..موضوع
نوع فیلترفیلتر
بهترزبان
بهترترتیب

سختی زندگی در دنیا

1 پست
متن های سختی زندگی در دنیا / بهترین متن سختی زندگی در دنیا [پیشنهادی]
همه فیلتر
همه زبان
بهترین ترتیب
خدایا تو میدانی که انسان بودنو و ماندن در این دنیا چه دشوار است ؟!
چه زجری میکشد آن کس که انسان است و از احساس سرشار است...
🦋💭🌍️
3.7
غمگین فلسفی احساسات عمیق دشواری انسان بودن رنج انسان احساسی سختی زندگی در دنیا
نورولوژی نشان می‌دهد مغز انسان‌های بسیار همدل و اح...

دشواری انسان بودن و رنج احساسات عمیق:

نورولوژی نشان می‌دهد مغز انسان‌های بسیار همدل و احساساتی، فعالیت بیشتری در «اینزولا» دارد؛ منطقه‌ای که درد فیزیکی و رنج عاطفی را پردازش می‌کند. گویی زیست‌شناسی، هزینه‌ی احساس عمیق را به‌واقع «درد» می‌کند. آیا این حساسیت، یک نقص است یا نشانه‌ی یک سیستم پیشرفته‌تر ادراکی؟

راهکار:

این احساس عمیق، ریشه در یک ویژگی منحصربه‌فرد انسان دارد: «هشیاری». فلسفه‌ی اگزیستانسیالیسم این درد را «اضطراب هستی» می‌نامد؛ قیمت آگاهی از آزادی، انتخاب و مرگ خود. شاید نوشتن از این احساس، نه به‌عنوان یک شکایت، بلکه به‌عنوان مدرکی از عمق وجودتان، راهی برای همسفر شدن با آن باشد.

مشابه ها