جستجو کنید..موضوع
نوع فیلترفیلتر
بهترزبان
بهترترتیب

شرم از خوب بودن

1 پست
متن های شرم از خوب بودن / بهترین متن شرم از خوب بودن [پیشنهادی]
همه فیلتر
همه زبان
بهترین ترتیب
فــقط مــــَن یکیـــــَـم؛ که باهمــــه یکیـــــَ‍ــم فقـــَـط شرمنده جآهای خوبـــِشو تــَـکیــَـم ]![️ ️
1.0
تنهایی غمگین احساس تنهایی در جمع شرم از خوب بودن تنها بودن با همه
تحقیقات نشون می‌ده که حس تنهایی در جمع ریشه در «نا...

تنهایی در میان همه: حس شرم از خوبی‌ها:

تحقیقات نشون می‌ده که حس تنهایی در جمع ریشه در «ناهماهنگی شناختی» داره: مغز ما بین حضور فیزیکی و فقدان ارتباط عمیق گیر می‌افته. جالبه که این وضعیت دقیقاً همون مکانیسمی رو فعال می‌کنه که در معرض تهدید بدنی - یعنی آمیگدال - رو تحریک می‌کنه. سوال: آیا این شرم از خوبی‌ها، یه نوع دفاع در برابر طرد شدنه؟

راهکار:

این تجربه رو میشه به عنوان «تنهایی در ازدحام» بازنویسی کرد: گاهی با همه بودن، عمیق‌ترین شکل تنهایی‌ست. شاید جستجوی «معنای ارتباط واقعی» مسیر جذاب‌تری باشه.

مشابه ها