تنهایی در میان همه: حس شرم از خوبیها:
تحقیقات نشون میده که حس تنهایی در جمع ریشه در «ناهماهنگی شناختی» داره: مغز ما بین حضور فیزیکی و فقدان ارتباط عمیق گیر میافته. جالبه که این وضعیت دقیقاً همون مکانیسمی رو فعال میکنه که در معرض تهدید بدنی - یعنی آمیگدال - رو تحریک میکنه. سوال: آیا این شرم از خوبیها، یه نوع دفاع در برابر طرد شدنه؟
راهکار:
این تجربه رو میشه به عنوان «تنهایی در ازدحام» بازنویسی کرد: گاهی با همه بودن، عمیقترین شکل تنهاییست. شاید جستجوی «معنای ارتباط واقعی» مسیر جذابتری باشه.