چرا آسمون شبها سیاهه؟ جواب طنز خدا!:
واقعیت علمیاش اینه: به «پارادوکس اولبرس» میگن. اگر عالم بینهایت و پر از ستاره بود، باید آسمون شب مثل روز روشن میبود. اما چون جهان در حال انبساطه و نور ستارههای دور به ما نمیرسه، تاریک میبینیمش. پس «غم خدا» یه توجیه شاعرانهست برای یه معمای کیهانی. تا حالا فکر کردی اگه عالم ثابت بود، واقعاً شب وجود نداشت؟
راهکار:
اگر این نگاه شاعرانه رو دوست داری، یه قدم جلوتر بذار: فرض کن خدا هر شب رنگهای متفاوتی رو امتحان میکنه، فقط ما همیشه مشکی میبینیم چون قرار نیست رنگارنگی غم رو قشنگ کنه.