شبی به تاریکی چشمان ایرانی تو:
چشمهای تیره به دلیل تراکم بالای ملانین در عنبیه، نور کمتری منعکس میکنن و عمیقتر به نظر میرسن. جالب اینجاست که مغز انسان وقتی به یه جفت چشم تیره خیره میشه، همون نواحی از قشر بینایی فعال میشن که هنگام نگاه به آسمان شب تاریک کار میکنه. پس شاید این تشبیه فقط شاعرانه نیست، عصبی هم هست. حالا این سوال رو از خودتون بپرسید: آیا تاریکی چشمان کسی میتونه عمیقتر از سیاهچالههای کهکشان باشه؟
راهکار:
این مصرع میتونه شروع یه غزل باشه. سطر بعد رو با «… که در آن هزاران ستاره گم شده» ادامه بده.