جستجو کنید..موضوع
نوع فیلترفیلتر
بهترزبان
بهترترتیب

سادگی و پیچیدگی

1 پست
متن های سادگی و پیچیدگی / بهترین متن سادگی و پیچیدگی [پیشنهادی]
همه فیلتر
همه زبان
بهترین ترتیب
مگه ما چقدر پیچیده بودیم که هیچکس بلدمون نبود:)️
-
تنهایی فلسفی سوءتفاهم در روابط احساس نادیده گرفته شدن درک نشدن سادگی و پیچیدگی
یک اصل روان‌شناختی به نام «توهم شفافیت» (Illusion ...

آیا واقعاً ما پیچیده بودیم یا کسی نخواست بفهمد؟:

یک اصل روان‌شناختی به نام «توهم شفافیت» (Illusion of Transparency) می‌گوید: ما فکر می‌کنیم دیگران حال درون ما را می‌بینند، درحالی‌که بیشتر از آنچه تصور کنیم پنهان می‌مانیم. حتی ساده‌ترین قلب‌ها هم با لایه‌ای از ترس پوشیده شده‌اند. آیا تا به حال فکر کرده‌اید چقدر از آنچه درونتان می‌گذرد را دیگران واقعاً می‌توانند ببینند؟

راهکار:

این جملهی تلخ یک سوال بلاغی است. شاید دیگران نه به خاطر پیچیدگی شما، بلکه به خاطر ترس از فهمیدن یا غرق بودن در دنیای خودشان نتوانستند شما را ببینند. یک نگاه دیگر: اگر سادگی شما واقعی بود، چرا کسی جرأت نزدیک شدن نداشت؟

مشابه ها