بدون تو ساعتها فقط عدد - دلنوشته عاشقانه:
تحقیقات نوروساینس نشون میده که مغز در عشق، دوپامین و اکسیتوسین ترشح میکنه که درک زمان رو تغییر میده. وقتی معشوق نیست، سطح کورتیزول میره بالا و زمان کش میاد. پس جملهات از نظر علمی هم درسته: بدون حضور عاطفی، زمان به عددی بیروح تبدیل میشه. جالبه که شاعرانگی دقیقاً با مکانیزمهای عصبی همخونی داره!
راهکار:
شاید 'عدد' بودن ساعتها بدون تو، یه جور دیگه هم قشنگ باشه: نشون میده که زمان مثل همه چیز، بدون معنا بیارزشه، ولی با تو هر ثانیه یه دنیا معنا میگیره. پس این حس رو به جای غم، به یه یادآوری از ارزش لحظههای مشترک تبدیل کن.