جستجو کنید..موضوع
نوع فیلترفیلتر
بهترزبان
بهترترتیب

ریشه کن کردن

1 پست
متن های ریشه کن کردن / بهترین متن ریشه کن کردن [پیشنهادی]
همه فیلتر
همه زبان
بهترین ترتیب
آنشب شهر چنان بود که اگر جای هر که ریشه زدند ، درختی میکاشتند اکنون جنگلی انبوه داشتیم ...️
3.3
غمگین فلسفی ریشه کن کردن از دست دادن فرصت جنگل انبوه خسران
آیا می‌دانستید یک درخت بالغ در طول عمر خود به طور ...

اگر به جای آدم‌ها درخت می‌کاشتیم:

آیا می‌دانستید یک درخت بالغ در طول عمر خود به طور متوسط ۲۲ کیلوگرم دی‌اکسیدکربن در سال جذب می‌کند؟ حال تصور کنید هر انسانی که از جامعه ریشه‌کن شده، نه فقط یک فرصت رشد اجتماعی، بلکه یک تصفیه‌کننده هوای بالقوه را هم از دست داده. این متن، تراژدی تصمیم‌های جمعی را در قالب یک جنگل گمشده روایت می‌کند. چه می‌شد اگر سیاست‌های شهری ما به جای حذف، کاشت را اولویت می‌دادند؟

راهکار:

این استعاره را می‌توان به تصمیم‌های روزمره تعمیم داد: هر بار که به جای پرورش یک رابطه یا ایده، آن را نابود می‌کنیم، درختی را از جنگل آینده‌مان می‌دزدیم. شاید وقت آن رسیده که به جای «ریشه‌کنی»، «نهال‌کاری» را تمرین کنیم.

مشابه ها