جستجو کنید..موضوع
نوع فیلترفیلتر
بهترزبان
بهترترتیب

روانشناسی بدی

1 پست
متن های روانشناسی بدی / بهترین متن روانشناسی بدی [پیشنهادی]
همه فیلتر
همه زبان
بهترین ترتیب
-هیچکس‌بدی‌رو‌عمد‌انتخاب‌نمیکنه!️
1.0
فلسفی روانشناسی اخلاق و نیت انتخاب بدی دلیل بدی کردن روانشناسی بدی
تحقیقات روانشناسی نشان می‌دهد که اکثر افراد در موق...

چرا هیچکس بدی را عمدا انتخاب نمی‌کند؟:

تحقیقات روانشناسی نشان می‌دهد که اکثر افراد در موقعیت‌های خاص، بدی را نه از روی نیت بد، بلکه به دلیل فشار گروهی، نادانی یا توجیه اخلاقی انجام می‌دهند. مثلاً در آزمایش میلگرام، ۶۵٪ شرکت‌کنندگان به فردی بی‌گناه شوک الکتریکی می‌دادند چون 'دستور داشتند'. جالب نیست که اکثر ما خود را خوب می‌دانیم اما در شرایط خاص بدی می‌کنیم؟

راهکار:

این ایده ریشه در فلسفه سقراط دارد که 'هیچکس دانسته بد نمی‌کند'. اما روانشناسی مدرن نشان می‌دهد که انسان‌ها اغلب بدی را به دلیل توجیه‌های درونی انتخاب می‌کنند. اگر به این جمله نگاه کنید، سوالی مطرح می‌شود: آیا نادانی همیشه عامل بدی است یا گاهی آگاهی هم با خودفریبی همراه است؟

مشابه ها