واکنش به حسادت و رها شدن توسط دوستان:
در روانشناسی، حسادت اغلب ریشه در احساس ناامنی و کمبودگی درونی فرد حسود دارد، نه برتری واقعی شما. این واکنش خشمآلود شما یک پاسخ طبیعی به «طرد اجتماعی» است که در مغز، همان مدارهای درد فیزیکی را فعال میکند. آیا تا به حال دیدهاید که این خشم، در نهایت بیشتر به خود شما آسیب زده یا انرژی برای حرکت به جلو داده است؟
راهکار:
نوشتن نامهای به فرد یا افراد مورد نظر (بدون ارسال) میتواند به تخلیه این احساس سنگین کمک کند. تمرکز روی کلمات، خودِ فرآیند نوشتن است.