رفتن جسم، ماندن فکر - دلنوشته جدایی:
پدیدهای به نام «اثر زیگارنیک»: ذهن انسان کارهای ناتمام را بهتر از کارهای تمامشده به خاطر میسپارد. وقتی کسی بدون بستن کامل یک رابطه میرود، مغز ما مدام آن سناریوی ناتمام را پخش میکند. آیا تا به حال برای بستن یک ماجرای نیمهتمام، اقدامی کردهای؟
راهکار:
این حس که فکر کسی بعد از رفتنش میماند، ریشه در «نقص تکمیل» مغز دارد: ذهن ما ناتمامی را رها نمیکند. شاید نوشتن یک نامه خداحافظی نانوشته، حلقهٔ گمشدهٔ آرامش باشد.