پشت لبخند: چرا خوشحالترینها لبخند نمیزنند؟:
آیا میدانستید لبخند واقعی یا «دوچن» عضلات اطراف چشم را هم درگیر میکند؟ روانشناسان میگویند بسیاری از افراد افسرده بیش از حد لبخند میزنند تا احساسات واقعی خود را پنهان کنند—پدیدهای به نام «نقاب شادی». این یک استراتژی بقای اجتماعی است. حتی بعضی از مطالعات نشان داده که افراد با افسردگی شدید در جمع بیشتر میخندند تا طبیعی به نظر برسند. حالا سوال: آیا تا به حال به کسی که همیشه میخندد مشکوک شدهاید؟
راهکار:
این جمله یک حقیقت روانشناختی را نشان میدهد: لبخند میتواند یک ماسک اجتماعی باشد. اما نکته جالب اینجاست که تحقیقات نشان میدهد لبخند زدن حتی اجباری باعث ترشح دوپامین و سروتونین میشود. پس شاید آنهایی که لبخند میزنند، در مسیر خوشحالتر شدن هستند.