جستجو کنید..موضوع
نوع فیلترفیلتر
بهترزبان
بهترترتیب

پشیمانی بعد از عصبانیت

1 پست
متن های پشیمانی بعد از عصبانیت / بهترین متن پشیمانی بعد از عصبانیت [پیشنهادی]
همه فیلتر
همه زبان
بهترین ترتیب
وقتی عصبانی میشی، چند ثانیه همه چی و رها کن و تا خودتو پیدا نکردی واکنش نشون نده، چون اگه کار اشتباهی بکنی شاید هیچوقت دیگه نتونی جبران کنی ؛
هیچوقت!️
3.3
روانشناسی فلسفی کنترل خشم مدیریت احساسات واکنش در لحظه عصبانیت پشیمانی بعد از عصبانیت
تحقیقات نوروساینس نشان می‌دهد در لحظه خشم، آمیگدال...

راز کنترل خشم: توقف قبل از واکنش:

تحقیقات نوروساینس نشان می‌دهد در لحظه خشم، آمیگدال مغز (مرکز ترس و هیجان) سیگنال‌های قوی‌تری از کورتکس پیش‌پیشانی (مرکز منطق) ارسال می‌کند. این توقف چندثانیه‌ای، زمان لازم برای بازگشت جریان خون به کورتکس و تصمیم‌گیری منطقی را فراهم می‌کند. آیا می‌دانستید این وقفه حتی می‌تواند ساختار عصبی را در بلندمدت تغییر دهد؟

راهکار:

این توصیه عملاً تکنیک «توقف و تأمل» (Stop and Think) در روانشناسی شناختی است. برای مؤثرتر شدن، میتوانید آن را به یک تمرین فیزیکی کوتاه پیوند بزنید: در همان ثانیه‌های توقف، به‌طور آگاهانه روی پنج نفس عمیق و آهسته تمرکز کنید. این کار مدار عصبی را از بخش واکنش‌های سریع (آمیگدالا) به سمت بخش منطق (کورتکس پیش‌پیشانی) هدایت می‌کند و تصمیم‌گیری را آسان‌تر می‌کند.

مشابه ها