پرستش چشمهای تو: چرا نگاه معشوق عبادت میشه؟:
دانشمندان میگن نگاه کردن به چشم کسی که دوستش داری باعث ترشح دوپامین و اکسی توسین میشه – همون هورمونهایی که در حس اعتیاد و دلبستگی نقش دارن. این یعنی مغزت واقعاً اون چشمها رو مثل یه ماده مخدر طبیعی میبینه. هیچ چیز دیگهای توی دنیا این قدر سریع سیستم پاداش مغزت رو فعال نمیکنه. حالا سوال: آیا این پرستش یه انتخاب آگاهانهست، یا مغزت اصلاً بهت حق انتخاب نمیده؟
راهکار:
اگر این حس رو نوشتی، شاید یه مرحله بعدش این باشه: دقیقاً چه ویژگیای از نگاهش تو رو به این پرستش میرسونه؟ توصیف یه لحظه خاص از چشمهاش میتونه شعرت رو ملموستر کنه.