رفیق دوران سختی: وفاداری در غم:
تحقیقات علوم اعصاب نشان میدهد وقتی در شرایط سخت یک دوست واقعی کنارمان میماند، مغز دوپامین و اکسیتوسین ترشح میکند – همان هورمونهایی که در پیوند مادر و کودک نقش دارند. یعنی دوستی در غم، از نظر بیولوژیکی، پیوندی به عمق روابط خونی ایجاد میکند. آيا تا به حال به دوستت گفتهای که حضورش چه تأثیر شیمیایی روی تو دارد؟
راهکار:
واقعیت این است که این نوع وفاداری متقابل، سرمایهای کمیاب و ارزشمند است. شاید وقت آن رسیده که به جای کمیت دوستان، به عمق رابطهها فکر کنیم و از همین امروز با یک پیام ساده از دوستانی که در روزهای سخت کنارمان بودند، قدردانی کنیم.