واکنش دیگران به عیبهای ما: ترک یا ترکاندن؟:
مطالعات روانشناسی نشان داده که مغز انسان در تشخیص نقص دیگران سه برابر سریعتر از نقص خودش عمل میکند. این پدیده که «سوگیری منفی» نام دارد، باعث میشود عیبهای دیگران را بزرگنمایی کنیم و عیبهای خود را نادیده بگیریم. جالب اینجاست که کسانی که زودتر ترکت میکنند، در واقع دارند از انعکاس عیب خودشان در تو فرار میکنند. آیا تا حالا فکر کردی واکنش دیگران به نقصهای تو چه چیزی درباره خودشان فاش میکند؟
راهکار:
این جمله نشان میدهد که واکنش دیگران به عیبهای ما دو نوع است: ترک یا آسیب. یک بازتعریف جذاب: شاید هر دو گروه در واقع از خودشان فرار میکنند – اولی از پذیرش نقص خودش میگریزد و دومی خشم خود را روی تو خالی میکند. پس قضاوت دیگران اغلب بیش از آنکه درباره تو باشد، آینهای از درون خودشان است.