جستجو کنید..موضوع
نوع فیلترفیلتر
بهترزبان
بهترترتیب

واقعیت یا احساس

1 پست
متن های واقعیت یا احساس / بهترین متن واقعیت یا احساس [پیشنهادی]
همه فیلتر
همه زبان
بهترین ترتیب
ایـن بـیـان یـک واقـعـیـت نـبـود،بـلـکـه "اعـتـرافـی بـه شـکـسـت" بود.️
4.2
فلسفی روانشناسی پذیرش شکست اعتراف به شکست واقعیت یا احساس
در روانشناسی شناختی، وقتی فرد به جای گفتن «این یک ...

اعتراف به شکست: واقعیت یا احساس؟:

در روانشناسی شناختی، وقتی فرد به جای گفتن «این یک واقعیت است» می‌گوید «من شکست خوردم»، در واقع از مکانیسم «بازسازی شناختی» استفاده می‌کند که استرس را کاهش و انعطاف‌پذیری ذهنی را افزایش می‌دهد. جالب است بدانید پژوهش‌ها نشان داده اعتراف به شکست، مسیر دوپامین را به سمت یادگیری فعال می‌کند، نه سرکوب. آیا شما تجربه کرده‌اید که با گفتن «شکست خوردم» احساس سبکی کنید؟

راهکار:

این جمله به تفاوت ظریف بین گزارش خشک یک واقعیت و ابراز درونی احساس شکست اشاره دارد. اگر این جمله را در یک بستر شخصی شنیده‌اید، می‌توان آن را نشانه‌ای از شروع فرآیند عبور از شکست دانست؛ چرا که روانشناسی شناختی اعتراف به شکست را به‌عنوان گامی برای کاهش ناهماهنگی شناختی و بازسازی ذهنی معرفی می‌کند.

مشابه ها