جستجو کنید..موضوع
نوع فیلترفیلتر
بهترزبان
بهترترتیب

نشناختن طرف مقابل

1 پست
متن های نشناختن طرف مقابل / بهترین متن نشناختن طرف مقابل [پیشنهادی]
همه فیلتر
همه زبان
بهترین ترتیب
میدونی کجا از چشمم افتادی؟
همون جایی که دیگه نتونستم بشناسمش.️
5.0
جدایی تنهایی از چشم افتادن قطع رابطه عاطفی بی‌اعتمادی نشناختن طرف مقابل
مغز انسان برای تشخیص چهره‌ها از ناحیه‌ای به نام «ف...

چرا از چشم آدم‌ها می‌افتیم؟ نشانه‌های نشناختن دوباره:

مغز انسان برای تشخیص چهره‌ها از ناحیه‌ای به نام «فیوزیفرم» استفاده می‌کند. اما وقتی کسی از نظر رفتاری یا اخلاقی دگرگون می‌شود، همان مدارهای عصبی دیگر او را «آشنا» تشخیص نمی‌دهند. یعنی «از چشم افتادن» یک حقیقت عصب‌شناختی است: مغزت دیگر آن شخص را پردازش نمی‌کند. آیا تا حالا شده کسی را بعد سال‌ها ببینی و حس کنی یک غریبه‌ست؟

راهکار:

این حس آشناست: وقتی کسی آنقدر تغییر می‌کند که دیگر نسخهٔ قبلی‌اش را نمی‌بینی. شاید خودت هم در نگاه دیگران تغییر کرده باشی؛ مرز بین «تغییر» و «از دست دادن هویت» گاهی نازک‌تر از آن است که فکر می‌کنی.

مشابه ها