جستجو کنید..موضوع
نوع فیلترفیلتر
بهترزبان
بهترترتیب

نرسیدن به دستان کسی

1 پست
متن های نرسیدن به دستان کسی / بهترین متن نرسیدن به دستان کسی [پیشنهادی]
همه فیلتر
همه زبان
بهترین ترتیب
نشد درست تورو ببینم،
نذاشتی دنیارو بگیرم،
نشد دستاتو بدی من:)️
5.0
عاشقانه غمگین دلتنگی برای کسی احساس پشیمانی از عشق حسرت ندیدن عشق نرسیدن به دستان کسی
آیا می‌دونید که منطقه‌ای از مغز که طرد عاطفی رو پر...

حسرت ندیدن دستانت و نرسیدن به دنیایت:

آیا می‌دونید که منطقه‌ای از مغز که طرد عاطفی رو پردازش می‌کنه، دقیقاً همون جایی هست که درد فیزیکی رو حس می‌کنیم؟ تحقیقات نشون داده «احساس نشدن» در عشق، همون مدارهای عصبی درد جسمی رو فعال می‌کنه. پس این بیت فقط یه استعاره شاعرانه نیست؛ یه تجربه عصبی واقعیه. سؤال: چرا ذهن ما به 'نشدن‌ها' اینقدر وابسته می‌شه و چطور می‌تونیم از شرش خلاص بشیم؟

راهکار:

این احساس 'نشد' ریشه در پدیده‌ای روان‌شناختی به نام «واکنش وارونه» داره: هرچی بیشتر از چیزی محروم بشی، بیشتر هوسش می‌کنی. شاید این نذاشتن، باعث شد دنیات محدودتر بشه، اما گاهی محدودیت‌ها یه جورایی تمرکز رو روی لحظه‌های کوچک و واقعی زندگی زیاد می‌کنن. یه راه جالب اینه: به جای تمرکز روی 'ندیدن'، روی 'شنیدن' تمرکز کن – صداها، حس‌ها، خاطرات. شاید یه دید جدید بهت بده.

مشابه ها