جستجو کنید..موضوع
نوع فیلترفیلتر
بهترزبان
بهترترتیب

نوستالژی قصه‌های قدیمی

1 پست
متن های نوستالژی قصه‌های قدیمی / بهترین متن نوستالژی قصه‌های قدیمی [پیشنهادی]
همه فیلتر
همه زبان
بهترین ترتیب
همیشه اول داستان ها میخوندیم
یکی بود یکی نبود
الانم یکی بود یکی نابود شد️
3.4
غمگین فلسفی طنز تلخ اجتماعی از بین رفتن خوش‌آغاز نوستالژی قصه‌های قدیمی تغییر شروع داستان ها
در روان‌شناسی، این تغییر از «نبودن» به «نابود شدن»...

از «یکی نبود» تا «یکی نابود شد»؛ تحول آغاز قصه‌ها:

در روان‌شناسی، این تغییر از «نبودن» به «نابود شدن» بازتاب «سوگیری منفی» ذهن است که تهدیدها را پررنگ‌تر از فرصت‌ها می‌بیند. جالب اینجاست که در اساطیر کهن، پایان‌های تراژیک اغلب حاوی هشدار اخلاقی بودند، اما نابودی در عصر حاضر گاه بی‌معنا و تصادفی به نظر می‌رسد. آیا این نشان‌دهنده فقدان یک «اخلاق روایی» جمعی در دوران ماست؟

راهکار:

می‌توان این ایده را با نوشتن یک داستان کوتاه مدرن که با «یکی بود، یکی نابود شد» شروع می‌شود و سرنوشت شخصیت‌ها در جهان امروز را روایت می‌کند، گسترش داد.

مشابه ها