جستجو کنید..موضوع
نوع فیلترفیلتر
بهترزبان
بهترترتیب

نوازش بعد از خشونت

1 پست
متن های نوازش بعد از خشونت / بهترین متن نوازش بعد از خشونت [پیشنهادی]
همه فیلتر
همه زبان
بهترین ترتیب
« پس از زخمی کردن ، نوازش کردن تنها درد را بیشتر میکند ....»️
4.4
روانشناسی عاشقانه تروما باندینگ رابطه سمی چرخه سوء استفاده عاطفی نوازش بعد از خشونت
آیا می‌دانستید که در روانشناسی، این پدیده «تروما ب...

نوازش بعد از زخم: چرا درد را بیشتر می‌کند؟:

آیا می‌دانستید که در روانشناسی، این پدیده «تروما باندینگ» نام دارد؟ مغز انسان در مواجهه با نوازش پس از آسیب، دوپامین و اکسی توسین ترشح می‌کند و وابستگی شدیدتری نسبت به رابطه‌ای که فقط خشونت دارد ایجاد می‌شود. این همان دلیلی است که قربانیان سوءاستفاده ماندن در رابطه را انتخاب می‌کنند، نه ضعف اراده. آیا در اطرافتان نمونه‌ای از این الگو دیده‌اید؟

راهکار:

این جمله دقیقاً مکانیزم «تقویت متناوب» را توصیف می‌کند: در روابط سمی، نوازش‌های گاه‌به‌گاه پس از خشونت، وابستگی را شدیدتر از خشونت صرف می‌کند. اگر چنین الگویی را تجربه می‌کنید، شناخت آن اولین قدم برای خروج از چرخه است.

مشابه ها