تنهایی در مرگ؛ پیام گوجو ساتورو:
بر اساس نظریه مدیریت وحشت (Terror Management Theory)، انسانها برای مقابله با ترس از مرگ به وابستگیهای معنادار پناه میبرند. اما جالب اینجاست که هرچه وابستگی عمیقتر باشد، مرگ ترسناکتر میشود. آیا واقعاً راهحل، قطع وابستگی است یا یافتن معنایی فراتر از آن؟
راهکار:
شاید به جای قطع وابستگی، بتوان به این فکر کرد که وابستگیهای عمیق، معنای زندگی را در برابر مرگ میسازند. مرگ پایان است، اما دلبستگیها خاطره و تأثیر را جاودانه میکنند.